Nytårsfyrværkerikoncert med Familien Dreisig

Søndag d. 21. januar kl. 16, Vestjysk Gymnasium Tarm

Skjern-Tarm Musikforening byder det nye år og den nye musiksæson velkommen med maner: Til årets nytårskoncert kommer sopranen Elsebeth Dreisig med sin musikalske familie, som udover Elsebeth består af døtrene Marie og Ida Dreisig, begge sopraner, samt Maries mand, barytonen William Jønch Pedersen. Pianisten Thomas Rischel akkompagnerer. Musikken vil spænde fra barokken til nutiden med musik af bl.a. Händel, Strauss, Puccini, både kendte og nye melodier. De flotte stemmer vil lyde både solistisk og smelte sammen i skøn forening. Vi glæder os til at skyde nytåret ind med denne musikalske familie og lover en eftermiddag med fest og farver – og tid til eftertænksomhed.

Koncerten arrangeres i samarbejde med VGT’s Venner

Morten Zeuthen og Jesper Sivebæk
Søndag d. 25. februar kl. 16, Kramp Scenen, Ringkøbing-Skjern Kulturcenter

Sæsonens anden koncert er lagt i hænderne på to fremragende musikere, Morten Zeuthen, cello, og Jesper Sivebæk, guitar. At sammensætte cello og guitar er en sjælden, men udsøgt kombination. Krydsfeltet mellem celloens varme syngende tone og guitarens klang er meget indbydende - man kan faktisk sige, at de er hinandens soulmates. Duoens program er baseret på det iberiske og latinamerikanske repertoire, men også Schubert og Kim Larsen vil være en del af indholdet. Jesper Sivebæk er lektor og leder af afdelingen for klassisk guitar på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium - Morten Zeuthen er professor, kammermusiker, tidligere 1. cellosolist ved DR-symfoniorkestret - og i øvrigt kendt fra tidligere besøg i Skjern-Tarm Musikforening.

Frokostjazz med Jazz Dippers
Lørdag d. 23. marts kl. 13, Vestjysk Gymnasium Tarm

Når Jazz Dippers går på scenen er der fokus på et godt swing, et godt humør og en god intens jazz-stemning. Repertoiret er hentet fra traditionel jazz, swing og boogie.Med udgangspunkt i de største klassikere inden for den traditionelle jazz spilles et repertoire, som får foden til at vippe og humøret til at stige. Klassikere fra både New Orleans og Danmark, fra Louis Armstrong til Papa Bue.

Line-up: Søren Peter Frøsig (trompet og sang), Brian Svendsen (klaver og klarinet), Nicolas Kock (kontrabas) og Peter Bjerrum (trommer).

Og fra kl. 12 står vi klar med det traditionelle sildebord!

Pris 60 kr. inkl. 1 drikkevare.

Koncerten arrangeres i samarbejde med VGT’s Venner

Nordiske toner med pianisten Kristine Thorup

Søndag d. 14. april kl. 16, Vestjysk Gymnasium Tarm

Det tyste er den røde tråd i denne koncert, hvor den konservatorieuddannede pianist Kristine Thorup kobler værker af komponisten Axel Borup-Jørgensen (som blev født i år for 100 år siden) med klaverstykker af danske Carl Nielsen og lyriske stykker af norske Edvard Grieg. Tre nordiske komponister, der hver på deres klangsprog udtrykker poesi, brillans og stilhed. En fælles nordisk tone. Måske får vi også nocturner af Chopin at høre.