Lørdag d. 10. oktober kl. 13: Frokostjazz med Favorittes 6 - Erstatningskoncert - Kramp Scenen kl. 13:00

Det årlige ”sild og jazz”-arrangement bliver i år tilsat en ekstra ingrediens, nemlig swing. Med deres jazzkabaretshow byder Favorittes 6 udover jazzklassikere af Louis Armstrong, Benny Goodman, Nat King Cole, Ella Fitzgerald og Count Basie også på danske og engelsksprogede evergreens af f.eks. Andrews Sisters, Leo Mathiesen, Svend Asmussen, Lørdagspigerne, Otto Brandenburg, Four Jacks og Gitte Hænning.

Der er instrumentalnumre, solonumre, raffinerede barbershop-harmonier, scat-sang, mund-trompet – det hele serveret med musikalitet og charme, som i den grad kommer ud over scenekanten.

Vi vil opleve flotte harmonier leveret af Cilja Haugland, Karoline Budtz og Kirsten Pedersen, og bag dem en elegant jazz-trio bestående af Finn Kjær Andersen, piano, Jesper Carlsen, bas, og Peter Bjerrum, trommer. Det bliver en nostalgisk eftermiddag med godt humør og den musik, som strømmede fra den gamle radio i vores barndomshjem.

Koncerten arrangeres i samarbejde med VGT’s Venner.

Søndag d. 25. oktober kl. 16: Den Danske Klarinettrio - Kramp Scenen, Ringkøbing-Skjern Kulturcenter

Den Danske Klarinettrio består af tre af Nordens skarpeste kammermusikprofiler: Tommaso Lonquich, klarinet - Martin Qvist Hansen, klaver og Jonathan Slaatto, cello. Siden de dannede trioen i 2016, har de dyrket et intensivt og frugtbart samarbejde og bruger meget energi på at sammensætte nytænkende og spændende programmer med en stærk sammenhængskraft.

Ensemblet har turneret i USA, England, Tyskland, Norden, og nu går turen til Kramp Scenen, da det er lykkedes os at engagere det til en koncert i vores musikforening. 2020 er 250-året for Beethovens fødsel, og det vil trioen fejre med to værker af Beethoven: Gassenhauer Trio op. 11 og Septet op. 20 for klarinettrio. Desuden er Emil Hartmanns Seranade op. 24 en del af programmet.

Søndag d. 15. november kl. 16: MidtVest Ungdomssymfoniorkester med solister - Vestjysk Gymnasium Tarm

Efter 5 års forløb er Skjern-Tarm Musikforening stolt over igen at kunne præsentere Ungdomssymfoniorkestret MiVU - det tidligere Viborg Amts Ungdomssymfoniorkester. Energi og spilleglæde er det, der kendetegner MiVUs koncerter! Et helt symfoniorkester med blæsere, strygere og slagtøj bestående af de mest talentfulde unge fra det midtjyske slipper musikglæden løs, når de samles for at give koncert. MiVUs medlemmer er unge mellem ca. 12 og 20 år, blandt andet fra de lokale musikskolers talentlinjer. Ved koncerten i Tarm medbringer MiVU en eller flere solister, der vil optræde sammen med orkestret i en del af programmet, og publikum kan godt se frem til en smittende, musikalsk oplevelse, når alle de unge musikere går på scenen.

Koncerten arrangeres i samarbejde med VGT´s Venner.

Søndag d. 6. december kl. 16: Julekoncert med Herning Kirkes Drengekor - Tarm Kirke

Vi er stolte over i samarbejde med Tarm Kirke at kunne præsentere Herning Kirkes Drengekor til årets julekoncert.

Koret består af ca. 50 drenge og mænd, som for de flestes vedkommende har deltaget siden 8-9 årsalderen - det dirigeres af Mads Bille, mens Kristian Marius Andersen akkompagnerer.

Programmet for koncerten er endnu ikke fastlagt, men koret er inspireret af engelske carols og traditionelle danske julesalmer så…. var julestemningen ikke til stede før denne adventssøndag, bliver den ikke til at komme udenom efter koncerten med dette fremragende kor.

Abonnenter har naturligvis gratis adgang – for øvrige er entreen 100 kr.

Søndag d. 23. februar kl. 16: Mathias Hammer – Carl Nielsen i ord og toner - Kramp Scenen, Ringkøbing-Skjern Kulturcenter

Vi kender ham fra fjernsynet som den kyndige og festlige holdkaptajn i Den klassiske Musikquiz på DR K, men herudover er Mathias Hammer også kendt som P2-vært, musikformidler, medlem af højskolesangbogsudvalget og uddannet pianist fra Det Jyske Musikkonservatorium! Talenterne er mange!

Ud over sin fastansættelse i DR bruger Mathias Hammer også sin tid som foredragsholder, og ved besøget i Skjern sætter han fokus på vores nationalkomponist, Carl Nielsen. Vi kan glæde os til at nyde ikke blot Mathias Hammers fortællekunst, men også hans evner som pianist, idet han supplerer sin fortælling med både klaverspil og fællessang.

Søndag d. 19. januar kl. 16: Nytårskoncert med Operettekompagniet - Vestjysk Gymnasium Tarm

Også i 2020 skyder Skjern-Tarm Musikforening det nye år i gang med en festlig koncert, og der venter etmusikalsk festfyrværkeri af rang, når OperetteKompagniet vender tilbage og fejrer nytåret ind med os!

Hitsene på scenen står sopran Anna Carina Sundstedt, tenor Thomas Peter Koppel og pianist Carol Conrad kyndigt for, når de kaster sig ud i alt fra opera over operette til musical - og andet godt fra deres omfangsrige repertoire. Imellem numrene fortæller de lystigt om det ene og det andet!

Glæd jer til skønsang, flotte kjoler og en rigtig underholdende eftermiddag, der åbner den nye koncertsæson på festligste vis! Som det sig hør og bør serverer bestyrelsen sprudlende bobler i pausen!

Koncerten arrangeres i samarbejde med VGT’s Venner.

Søndag d. 20. september kl. 16: Christian Sereno, piano - Kramp Scenen, Ringkøbing-Skjern Kulturcenter

Publikum stiftede bekendtskab med Christian Serenoved sidste års nytårskoncert, hvor han akkompagnerede Jens-Christian Wandt, men også gav et par prøver på sine evner som solist.
Det gjorde det oplagt at invitere ham igen, denne gang med eget program.

Christian regnes for at være en af de mest lysende talentfulde unge pianister på den danske koncertscene. Han har modtaget undervisning hos de allerbedste pianister i Danmark og Polen og har høstet både topkarakterer og priser for sine fortolkninger af musikkens hovedværker, som han spiller med temperament, indlevelsesevne og glimrende teknik.

Christians debutkoncert fra Musikkonservatoriet fandt sted i 2018 med et Franz Liszt-program, som han også vilpræsentere ved denne koncert.